دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
اخباری از واحد بیرجند

حسنی عنوان کرد؛ محرم، فرصتی ارزشمند برای بازخوانی و تعمق دقیق در معارف مکتب عاشورا

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان جنوبی با صدور پیامی تاکید کرد که باید پیام‌های عاشورا را در زندگی روزمره خویش نصب‌العین قرار دهیم.
کد خبر : 44322

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا،‌ متن پیام دکتر علیرضا حسنی بدین شرح است: امام حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجاتی است که جان‌های مشتاقان را در مسیر عبودیت الی‌الله به ساحل سعادت می‌رساند و هر کس که طالب آزادگی، عدالت، حقیقت، عزت و شرافت است باید همه این فضائل را از مکتب آن حضرت بیاموزد.


امام حسین (ع) به ما نشان داد آزادگی و کرامت نفس، از نعمت وجود نیز برتر است و درس بزرگ کربلا این است که انسان چگونه باید گوهر انسانی خود را از زبونی و دنائت نگاه دارد و با خودآگاهی عبودیت و آزادگی به هدف عالی حیات نائل آید. در متن نهضت عاشورا مضمون‌ها و مفاهیم زیادی نهفته است و دلیل تمایز آن با همه رخدادها و حوادث عالم، تجلی فرازهای انسان ساز این نهضت است و چنان که مقام عظمای ولایت حضرت امام خامنه‌ای می‌فرمایند«عاشورا درس می‌دهد که برای حفظ دین باید فداکاری کرد، درس می‌دهد که در راه قرآن از همه چیز باید گذشت، درس می‌دهد که در میدان نبرد حق و باطل، کوچک و بزرگ، زن و مرد، پیر و جوان، شریف و امام و رعیت، با هم در یک صف قرار می‌گیرند.»


آغاز ماه محرم فرصت ارزشمندی برای بازخوانی و تعمق دقیق در معارف مکتب عاشورا و تجلی دوباره شور و اشتیاق حسینی است، که در وجود همه ی آزادگان و آزاد اندیشان جهان جوشش می کند و بدیهی است برای معرفی و تبیین هر چه بهتر ابعاد حماسه عظیم عاشورا دانشگاه‌ها و مراکز تعلیم و تربیت وظیفه‌ای خطیر دارند تا به بهترین و موثرترین شکل شور حسینی را با شعور کامل و معرفت عمیق همراه کنند. و امید است که حماسه بزرگ حسینی تنها به غم خانه حسینی تبدیل نشود و همه ما پیام‌های دُرربار عاشورا را در زندگی روزمره خویش نصب‌العین قرار دهیم.


تا انشاءالله با پیروی از فرمایشهای آن امام همام (ع) و بزرگان دین و در این روزگار اطاعت محض از ولی فقیه زمان بستر سعادت و سلامت خود را فراهم کنیم.


دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند در امر اقامه نماز در بین دستگاه های اجرایی استان رتبه برتر را کسب کرد


بر اساس اعلام ستاد اقانه نماز دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند این دانشگاه از مجموع میانگین 1000 امتیاز با کسب 981 امتیاز در بین دستگاه‌های اجرایی استان حائز رتبه برتر شده است.


رئیس ستاد اقامه نماز دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند گفت: امتیازدهی بر اساس سی آیتم مطابق نمونه برگ‌های ارزیابی برنامه‌ها و فعالیت‌های توسعه و ترویج فرهنگ غنی نماز بوده است.


محمودرضا زرگر با توجه به فعالیت‌های گسترده ستاد اقامه نماز دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند اظهار کرد: یکی از فعالیت‌های شاخص ستاد اقامه نماز دانشگاه آزاد اسلامی واحد بیرجند تدوین و انتشار مجموعه پیام‌های مقام معظم رهبری از سال 70 تا 93 به اجلاس‌های سراسری نماز است که از سوی مسئول ستاد اقامه نماز واحد بیرجند انجام شده است.


مسئول ستاد اقامه نماز دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند از انعقاد تفاهم‌نامه فرهنگی بین این واحد دانشگاهی، دانشگاه پیام نور و پارک علم و فناوری خبر داد و گفت: انعقاد این تفاهم‌نامه زمینه استفاده از تجربیات و توانمندی‌های متقابل را به منظور تعمیق فرهنگ نماز فراهم می آورد.


زرگر افزود: برگزاری مسابقه کتاب خوانی ویژه نماز، گفتمان دانشجویی با موضوع نماز پرسش و پاسخ چهره به چهره، تشکیل هسته مرکزی یاوران نماز و ایجاد کارگاه‌های آموزشی مسئولان حلقه‌های صالحین بسیج اساتید دانشگاه و دوره‌های آموزشی آداب و اسرار نماز، کارگاه آموزشی راهکارهای جذب فرزندان به نماز، برگزاری مسابقه احکام عمومی نماز ویژه اساتید دانشجویان و کارمندان از طریق فضای مجازی و ارسال احادیث نماز از طریق فضای مجازی از دیگر فعالیت‌های شاخص فرهنگی این ستاد در راستای تعمیق فرهنگ است.


شوراهای تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی استان زمینه‌ساز بهره‌گیری از خرد جمعی است


دکتر حبیب‌الله نخعی رئیس دبیرخانه هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی خراسان جنوبی در نشست شورای تخصصی این استان، برگزاری منظم و مستمر شورای تخصصی آموزشی و پژوهشی عمرانی و اداره های استان را فرصت ارزشمندی برای بهره‌برداری بیشتر از خرد جمعی و استفاده از نظرات همه واحدهای دانشگاهی در تصمیم‌گیری‌ها دانست و از همکاری مجدانه واحدهای خراسان جنوبی و حضور صمیمانه اعضا در این جلسات قدردانی کرد.


حسین جعفری رئیس شورای تخصصی اداری مالی دانشگاه آزاد اسلامی استان هم از دستور دکتر میرزاده رئیس دانشگاه مبنی بر اختصاص حق تخصص به کارکنان غیر هیات علمی خبر داد و از مساعدت‌های دکتر علیرضا حسنی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان و دکتر نخعی رئیس دبیرخانه هیات امنا در این خصوص تشکر و قدردانی کرد.


جلسه شورای تخصصی آموزشی استان به ریاست دکتر غفاری، شورای پژوهشی و فناوری به ریاست دکتر مجیدرضا ناصح و شورای تخصصی عمرانی به ریاست دکتر بهشتی برگزار شد و مسائل مختلف حوزه‌های مربوط مورد بحث و بررسی قرار گرفت.


حجت‌الاسلام تابعی: اگر دوره دانشجویی اصولی مدیریت نشود، به یک تهدید تبدیل می‌شود


رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ آزاد اسلامی استان خراسان جنوبی از دوره دانشجویی به عنوان فرصت ارزشمندی یاد کرد که چنانچه درست و اصولی مدیریت نشود می‌تواند به یک تهدید تبدیل شود.


حجت‌الاسلام محمدعلی تابعی در مراسم فرهنگی توجیهی دانشجویان جدید الورود دانشگاه دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند که با حضور دکتر حبیب الله نخعی رئیس دبیرخانه هیات امنای استان خراسان جنوبی و اعضای هیات رئیسه و مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند برگزار شد، گفت: دانشگاه باید بتواند به هویت یابی جامعه ما کمک کند.


وی با توجه به وجود شخصیت‌های فرهیخته و برجسته که در دل فرهنگ متمدن ما شکل گرفته‌اند، افزود: باید رفتار اجتماعی ما مبتنی بر باورهای دینی ما باشد.


تابعی اظهار کرد: خودسازی خود مراقبتی تهذیب نفس و رفتار مبتنی بر دانش از مهم‌ترین تاکیدات و انتظارات مقام معظم رهبری از دانشجویان است.


وی از دکتر علیرضا حسنی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان جنوبی به عنوان آزاده‌ای سرافراز و حافظ کل قرآن و شخصیتی ارزشی یاد کرد که وجود وی برای دانشگاه مایه خیر و برکت است.


در ادامه این جلسه دکتر محمدی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دکتر عطاءالله اژدری معاون دانشجویی، دکتر مجیدرضا ناصح معاون پژوهش و فناوری، مهندس حسین جعفری معاونت اداری و مالی و حجت‌الاسلام محمد واقعی رئیس دفتر فرهنگ اسلامی درباره مسائل مرتبط با حوزه‌های کاری خود به سخن پرداختند.


سخنران مهمان این مراسم سرهنگ علی محمدی رئیس پلیس امنیت اخلاقی استان خراسان جنوبی بود که درباره تهدیدات فضاهای مجازی و آسیب‌های مختلفی که نسل جوان را تهدید می‌کند، سخن گفت.


دعوت از عضو هیات علمی واحد بیرجند به عنوان سخنران کنفرانس بین المللی تکنولوژی نساجی در بوخارست رومانی


دکتر امین‌الدین حاجی عضو هیات علمی دانشگاه ازاد اسلامی خراسان جنوبی به عنوان سخنران کلیدی به هفتمین کنفرانس بین المللی تکنولوژی نساجی که در بوخارست رومانی برگزار می شود دعوت شد.


مقاله حاجی با عنوان: ساختارهای لیفی اصلاح شده برای جداسازی آلایندها از محیط آبی با کارایی بالا در این کنفرانس به عنوان سخنران کلیدی ارائه شده است.


این عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند همچنین مقاله ای دیگر با عنوان استفاده از تکنولوژی پلاسما برای اصلاح خواص سطحی ارائه کرده است.


همچنین دکتر سید صدرالدین قوام نیا عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی خراسان جنوبی در این کنفرانس با ارائه مقاله تولید نانو الیاف کامپوزیتی با خاصیت جذب امواج سخنرانی خواهد داشت.


کتاب سازمان های فرهنگی ،تحول در مدیریت و نیروی انسانی در واحد نهبندان منتشر شد


کتاب سازمان های فرهنگی تحول در مدیریت و نیروی انسانی به همت دکتر علی خزاعی، از سوی انتشارات عصر جوان با شمارگان 1000 نسخه منتشر شد.


مولف این کتاب رئیس دانشگاه آزاد اسلامی نهبندان و دانش آموخته دکترای مدیریت راهبردی فرهنگی است و این اثر را در سه فصل به علاقه‌مندان عرضه کرده است. در فصل اول این کتاب مولف به مسائلی چون الزامات مدیریت فرهنگی، تحول فرهنگی، ویژگی ها و خصوصیات و نقاط ضعف فرار روی نهادهای فرهنگی پرداخته و برخی از فعالیت‌ها و وظایف مدیریت فرهنگی و مهارت‌های مورد نیاز نیروهای فرهنگی غیر مدیریتی، فرآیندهای مدیریت منابع انسانی و مولفه‌های کارآمد در تحول وضعیت نیروی انسانی سازمان های فرهنگی مورد برسی قرار داده است.


در فصل دوم نقش‌ها و مهارت‌های مدیران فرهنگی و آموزش‌های مورد نیاز آنان از قبیل انواع مهارت‌های مدیریتی و مهارتهای مدیران فرهنگی برای تحول و توسعه فرهنگی و نیز ویژگی‌های توانایی‌ها و قابلیت‌های مورد نیاز مدیران فرهنگی بیان شده است.


نویسنده همچنین در فصل سوم این کتاب به موضوع بسیار مهم فرهنگ سازمانی با مدیریت فرهنگ سازمانی، مهمترین روش‌های تغییر فرهنگ عوامل موثر بر نحوه تغییر و اثربخشی تغییر الگوی فرهنگی و بررسی دیدگاه شاین در مورد فرهنگ و مقاسیه آن با مفروضات بنیادین اسلام پرداخته است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته